Beskrivning
Vår förstklassiga interkulturella förhandlingsutbildning ger lärorik och insiktsfull coachning om hur man förhandlar effektivt med företag inom andra kulturer och länder. En utbildning som verkligen ger ökad förståelse och kan leda till större framgång. Ni kommer att få lära er förhållningssätt till taktik och etikett kring interkulturella förhandlingar.
Det finns många outtalade kulturella regler och traditioner som ni kan behöva förstå för att bli framgångsrika i er verksamhet med internationella kunder. Att lära sig att förstå kunden handlar i grunden om att ge sig själv större möjlighet att påverka möten och förhandlingar och därigenom skapa bättre förutsättningar för långsiktiga affärsrelationer, större vinst och framgång för er och ert företag!
Den här kursen kan innehålla:
- Identifiering och jämförelse av kommunikationsstilar
- Tips för social etikett, bygga relationer och kontakter
- Förhandlingsteknik med er specifika kund utifrån ett kulturellt perspektiv
- Mötesstrategier – vanligaste och mest effektiva fraserna
Kursen skräddarsys helt utifrån er och ert företags behov, önskemål och förutsättningar. Vi på GMS International har 35 års erfarenhet av utbildningar inom kultur och våra lärare är noggrant utvalda utifrån kompetens och erfarenhet. Utbildningarna anordnas ute hos våra kunder, men vi kan självklart erbjuda andra lösningar om det finns önskemål om utbildningar på annan ort.
Som kursdeltagare får ni personlig coaching och omedelbar feedback från er lärare. Vi vet vilka krav som ställs och tillsammans arbetar vi för att ni ska bli kompetenta inom interkulturell förhandling.